2014.gada 27.martā Daugavpils Centra vidusskolas dabaszinātņu un matemātikas skolotāji aicināja pilsētas pedagogus piedalīties seminārā „Dabaszinības un matemātika". Strādājot Inovatīvās pieredzes skolu tīklā, viņi ir tie skolotāji, kuri savās mācību stundās un nodarbībās aprobē jaunus materiālus dabaszinātņu priekšmetos un matemātikā.
Seminārā piedalījās 32 pedagogi no 11 pilsētas skolām. Šoreiz skolotājiem tika piedāvāts iejusties inženieru lomā, strādājot „konstruktoru birojā". Konstruktoru biroju „Ūdens" vadīja bioloģijas un dabaszinību skolotāja Tatjana Baranovska un sākumskolas skolotāja Nataļja Glušakova, konstruktoru biroju „Gaiss" – bioloģijas un dabaszinību skolotāja Gaļina Uzlova un matemātikas skolotāja Svetlana Radionova, konstruktoru biroju „Zeme" – bioloģijas skolotāja Ruta Puida un matemātikas skolotāja Jeļena Azareviča. Modelējot lidmašīnas, kuģus un mašīnas, skolotāji ne tikai izveidoja un aprobēja modeļus, bet arī tika aicināti izdarīt secinājums par veikto darbu un iespēju izmantot šos eksperimentus mācību procesā.
Tika pārrunāts par divām pieejām stundu organizēšanā: tradicionālo un uz pētniecību balstīto mācīšanos, kuras rezultātā skolēnam veidosies noturīgākas zināšanas, attīstīsies daudzveidīgas prasmes un veidosies apziņa par dabas procesu vienotību un nozīmīgumu. Semināra laikā daudz diskutēts par dabaszinībām. Tas ir priekšmets vai triju priekšmetu apkopojums? Mākslīgs veidojums vai, apkārtējo pasauli izzinot, dabiskā ceļā radies subjekts? Rezultātā tiek meklēts, maisīts, audzēts, vērots, saskaitīts, reizināts un veidots – vielas, materiāli, procesi, formulas, idejas un eksperimentu dūmi. Tātad dabaszinību recepte ir matemātika plus fizika, bioloģija un ķīmija.
Daugavpils Centra vidusskolas
Inovatīvās pieredzes skolas koordinatore
Jeļena Azareviča
https://dcv.lv/old/karjeras/kk-kontakti/8-news/497-280314#sigProIdb62d64f741